Merckx-Ickx

Trademart
Brussel, 2014
Scenografie
Grafisch ontwerp
Vitrinedesign
Horeca ontwerp
Belevingsconcept
Multimedia concept
Audiovisueel concept
Lichtconcept
Gamificatie
Design & Build
Productiecoördinatie
Objectpresentatie
Research
Tekstcoördinatie
Campagnebeeld
Merckx-Ickx

Merckx-Ickx was een interactieve tentoonstelling over twee Belgische sporticonen, gericht op een breed publiek van jong en oud. De expo bracht de rijke carrières van Eddy Merckx en Jacky Ickx samen, waarbij nostalgie werd gecombineerd met een moderne, interactieve beleving.

Het grafische ontwerp werkte nauw samen met de scenografie: wit als basis, Molteni-oranje voor Merckx en zilverblauw voor Ickx, aangevuld met een typografie met een nostalgische toets. Centraal stond snelheid: een dynamische horizontale lattenwand fungeerde als grafische tijdslijn, waarin objecten, foto’s, tekst en bewegend beeld naadloos werden geïntegreerd. 2D en 3D smolten zo samen, waardoor de ruimte visueel groter leek en de objecten in een frisse context werden gepresenteerd.

Naast de tijdslijn waren er thema-opstellingen zoals een pitstop, een supporterscafé, Milaan-San Remo, bergritten en de 24 uur van Le Mans. Filmmontages, interactieve doe-opstellingen en speciaal gecomponeerde muziek van Goose maakten de expo aantrekkelijk voor jong publiek. Bezoekers konden bijvoorbeeld fietsen tegen Eddy Merckx, een radioreportage maken, een quiz spelen of een interactieve Le Mans-ervaring beleven.

De communicatiecampagne startte met een spectaculaire trailer waarin Merckx op een historische fiets de uitdaging aanging tegen Ickx in een klassieke Ferrari – een perfecte teaser van de combinatie van geschiedenis, sport en interactie.

Deze tentoonstelling werd gerealiseerd in samenwerking met Hannibal.

06.12.2014 - 21.06.2015 

Productie:Atento, Ocular, Printville

Merckx-Ickx
Merckx-Ickx
Merckx-Ickx
Merckx-Ickx
Merckx-Ickx
Merckx-Ickx
Merckx-Ickx
Merckx-Ickx
Merckx-Ickx
Merckx-Ickx
Merckx-Ickx